Detta val av slutkund gäller de bilder du inte än har valt någon slutkund för. Efter nedladdning kan du inte längre byta slutkund.
Fyll i en giltig e-postadress för mottagare
Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod
Rabatt med avtal eller befintlig kod
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Har du tænkt over, hvad farverne i dine billeder siger om dig og dit budskab? Farver på billederne er stærke bærere af følelsesmæssige stemninger, og de kan derfor forstærke budskabet i din kommunikation.
Sammen med semiotikeren Karin Sandelin fra Kantar har vi undersøgt, hvilke forskellige signaler og stemninger der formidles af nogle af de forskellige farver i billederne. Læs videre, og bliv en bedre billedkommunikator sammen med os!
Jordlig, svag og som en anden gang
Brune toner minder os om en stabil og rolig natur med velspurte skovstier, blødt sand og tunge træstammer. Brun skaber således et jordnært og roligt udtryk i dit billede. Det er også en farve, der ligger tæt på huden og pelsen og derfor udtrykker bløde værdier som nærhed, tryghed og omsorg.
Farven brun fortæller os også noget om tid. Mange materialer bliver brunere med tiden på grund af solens afblegning eller aftagende effekt. Vores tidligste fotografier blev taget med sepia - en brun farve, der står i kontrast til hvidt i stedet for sort. Fotografier i brun farve får derfor let et nostalgisk og retropræget præg.
Vil du skabe et budskab med en jordnær stemning - stabilt og jordnært? Så vælg den brune farve. Undgå det, når du ønsker at vise fremadrettet og levende nysgerrighed.
Farven blå var for længe siden en dyr farve at fremstille i kunstmaleri, dyrere end guld. Det betød, at kun de mest fornemme kunne tillade sig at blive portrætteret i blåt. Blå blev en måde at vise status på. Til sidst lykkedes det industrien at fremstille blå maling, og den blev mere almindelig, men dens signaler om status og magt er stadigvæk til stede. I dag er blå en veletableret farve til uniformer og i "virksomhedskommunikation" for at signalere noget, der ikke kan bestrides - kontrolleret, rationelt og autoritativt.
Blå er også en metafor for himlen og det store hav. De er dele af naturen, der er enorme og dermed signalerer noget, der er svært at fange og forstå. På denne måde bliver blå ofte til stede i de øjeblikke, hvor du stirrer drømmende ud over det store blå, og en rolig stemning indfinder sig.
Er du på udkig efter en distanceret og eftertænksom besked med en rationel og ordentlig status? Storslået på en poetisk måde? Så skal du bruge den blå farve. Undgå det, når du vil vise, at du er til stede i øjeblikket - nutidig og handlekraftig.
Sporty og alert forstærker af optimistiske værdier
Orange er en alsidig farve - energisk og sporty. Den er forbundet med mange optimistiske værdier gennem sin varme.
Nu ser vi mange B2B og offentlige kommunikationsvirksomheder bruge orange strategisk i deres kommunikation. Det er blevet en effektiv farve til at skabe mere varme og vågne billeder i ellers ret kølig blågrå kommunikation.
Vil du skabe et budskab, der signalerer energi, aktivitet og en varme som solen? Så vælg orange. Undgå orange, når du ønsker et eksklusivt og sofistikeret look. Men! Du kan være en undtagelse, som mærket Hermés, der selvsikkert bruger orange på sine luksusprodukter og emballager.