Detta val av slutkund gäller de bilder du inte än har valt någon slutkund för. Efter nedladdning kan du inte längre byta slutkund.
Fyll i en giltig e-postadress för mottagare
Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod
Rabatt med avtal eller befintlig kod
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Et godt design øger virkningen af dit nyhedsbrev - sådan gør du!
Det er sikkert og vist, at nyhedsbreve er en smart kanal at kommunikere med kunder eller medlemmer igennem! Men har du tænkt på, at det ikke er nok bare at have et interessant indhold, men at du også må have et design, som indbyder til læsning?
Vi har talt med Carina Carlén fra Apsis om den rolle, som design spiller for et nyhedsbrevs virkning, og det, du skal have in mente, når du skaber dit brev. Gå ikke glip af Carinas fem vigtige tips!
Om Carina Carlén
Carina Carlén er Engagement Consultant hos Apsis, som er en platform for digital markedsføring. Carina har desuden flere års erfaring fra en stilling som e-maildesigner.
Carina, hvilken rolle spiller designet for et nyhedsbrevs virkning?
Designet spiller en stor rolle. Konkurrencen i indbakken er hård, og man er nødt til at prøve at vække og bevare interessen hos sine abonnenter.
Man skal tænke sit formål godt igennem og også den værdi, man vil give til sine modtagere. Hvis designet er luftigt og tilgængeligt hjælper det på det. Man skal let kunne se, hvad nyhedsbrevet handler om, hvad der forventes af modtageren, og hvad modtageren får til gengæld ved at klikke på et link.
Og billederne? Hvor vigtige er de?
Billederne er vigtige for nyhedsbrevet. Det er jo trods alt et visuelt medie, og som i alle visuelle medier er det billederne, der underbygger budskab, tonalitet og tilgængelighed.
5 tips til smart design
1. Gå efter et luftigt design. Nyhedsbrevet bliver mere tilgængeligt, hvis man let kan læse teksten og endda overskue underrubrikker og se, hvad et afsnit handler om.
2. Undgå tunge billeder. Hold billederne under 1 MB - gerne omkring 300 kB. Tunge billeder tager længere tid om at blive indlæst, og så kan modtageren give op og gå videre.
3. Brug websikre skrifttyper. Det er ikke alle e-mailklienter, som kan håndtere specielle skrifttyper. Det
kan Outlook for eksempel ikke.
4. Brug en skriftstørrelse og linjeafstand, som forbedrer læsevenligheden og indholdets tilgængelighed. Brug gerne mindst 14 pixels i brødteksten.
5. Gør links og knapper tydelige. Det skal være klart, om noget er et link eller ej. Du kan for eksempel bruge forskellige farver til links og tekst. Det skal også være tydeligt, hvad der vil ske, hvis jeg trykker på et link eller en knap.
Ser du nogle visuelle trends?
En trend, som har stået på et stykke tid, er, at nyhedsbrevet er blevet bredere. Standard hos os i Apsis er 600 pixels, men da jeg arbejdede som e-maildesigner, endte jeg med at lave de fleste breve med 700-750 pixel i bredden. Den større bredde giver bedre plads til billeder og til et luftigere indhold - blandt andet med marginer mellem de forskellige elementer.
Brug af baggrundsfarver til at opdele nyhedsbreve i tydelige blokke trender også. Lige
nu tør jeg nok påstå, at trenden går mere mod jordnære farver og lidt mindre skarpe kontraster, men det er også moderne i øjeblikket både inden for indretning og tøj.
Man skal dog ikke glemme, at nyhedsbrevet skal følge den grafiske profil. Nyhedsbrevet er kun en brik i den samlede kommunikation med kunder og medlemmer, eller hvem man nu henvender sig til. Modtageren skal kunne spejle sig i det, og se, at det er den samme virksomhed, der er tale om.