Detta val av slutkund gäller de bilder du inte än har valt någon slutkund för. Efter nedladdning kan du inte längre byta slutkund.
Fyll i en giltig e-postadress för mottagare
Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod
Rabatt med avtal eller befintlig kod
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Sådan bliver du bedre til at udvælge billeder - de bedste tip!
Man plejer at sige, at et billede siger mere end tusind ord. Og der er tusinder og atter tusinder af fantastiske billeder at vælge mellem i Johnérs store arkiv. Det er ikke så mærkeligt, at man ikke kan beslutte sig, når det er blevet tid til at udvælge billeder...
Synes du også, at det er svært at udvælge billeder til din kommunikation? Disse fem tip fra Johnérs billedredaktør, Lovisa Rönnquist, hjælper dig med at blive bedre til at udvælge billeder.
Om Lovisa Rönnquist
Johnérs billedredaktør, Lovisa Rönnquist, hjælper kunderne med at finde de rigtige billeder, når de ikke selv kan finde de billeder, de er ude efter. Da Lovisa også arbejder med at udvælge de allerbedste billeder fra vores freelancefotografer, har hun et bedre overblik over vores billedarkiv end nogen anden!
5 stærke tip til et bedre billedvalg
1. Find en rød tråd
"Jeg har en svaghed for billeder, hvor farvetonerne er ensartede, så jeg tager ofte udgangspunkt i en måde at redigere på, som føles rigtig, og som derefter fører mig videre til billeder med det samme farvemæssige udtryk. Det hænder ofte, at jeg finder et billede, som jeg virkeligt godt kan lide, og som er velegnet til formålet, og derefter går jeg ud fra en farve i billedet, som så skal gentages i de øvrige billeder. Hvis jeg f.eks. begynder med at vælge
et billede, hvor en person har en rød trøje på, så kan dette blive udgangspunktet for den retning, som jeg vælger rent farvemæssigt. Motivet og handlingen er selvfølgelig det første, jeg søger efter, men jeg ønsker at nå frem til et godt helhedsindtryk."
2. Gentag ikke tekstens indhold
"Det at gentage tekstens budskab med et billede, som siger nøjagtigt det samme, er absolut NO GO for mig. Din kommunikation må ikke blive overtydelig og kedelig. Her gælder det om, at du indtænker nogle flere lag, så billederne tilføjer noget ekstra. Hvis billedet og teksten siger noget forskelligt, skal betragteren selv tænke - og derfor bliver han/hun mere involveret og engageret."
3. Vælg lokalt!
"Jeg synes, at det er et klogt træk at tænke lokalt, når man udvælger billeder. Hvis din kommunikation handler om livet i Danmark, så skal billederne føles danske eller skandinaviske. Selvom man ikke altid umiddelbart tænker over det, så er der mange detaljer i et billede, som afslører, hvor det kommer fra. Det kan handle om, hvordan omgivelserne eller møblerne ser ud, eller hvilket tøj eller hvilke frisurer, modellerne har. Billeder er kulturelt kodede,
så vælg billeder, som din målgruppe kan identificere sig med."
4. Tænk normkreativt
"Der er meget at vinde ved at kommunikere på en måde, der bryder normerne. Forsøg altid at tænke længere end det første billede, der dukker op i hovedet. Overvej, hvad der kunne være det overraskende valg. Hvis du skal bruge et billede af en børnehaveklasse, bliver det mere interessant, hvis pædagogen er en mand med anden etnisk baggrund, og hvis børnene leger med andet legetøj end det, som normerne foreskriver. Hvis du skal skildre en familie, kan du
vælge et billede af en familie, som ikke er en typisk kernefamilie osv...."
5. Saml på gode billeder
"Hvis du ønsker at finde nye billeder, som vil passe godt til jeres kommunikation, kan du gå ind på
Nye billeder eller siden
Billedinspiration, hvor vi hele tiden lægger inspirerende udvalg af billeder ud. Ved at oprette albummer på
johner.dk kan du derefter samle billeder til forskellige formål. Du kan navngive mapperne og endda dele dem med dine kolleger eller kunder på en nem måde. Jeg benytter mig af albummer hver dag, når jeg tilføjer billeder, som jeg finder, når jeg gennemgår de billeder, der lige er kommet ind. Indimellem finder jeg et billede, som jeg tænker kan passe til en bestemt kunde, eller også samler jeg interessante billeder under forskellige emner og kategorier."