Detta val av slutkund gäller de bilder du inte än har valt någon slutkund för. Efter nedladdning kan du inte längre byta slutkund.
Fyll i en giltig e-postadress för mottagare
Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod
Rabatt med avtal eller befintlig kod
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
I en tid med kriser og en intens strøm af information spiller billeder en vigtig rolle. Ikke mindst nu hvor mange af os søger information, støtte, samvær og dialog via digitale kontaktflader.
Semiotiker Karin Sandelin hos Kantar Sifo undersøger det, I skal tænke på for at vælge de rigtige billeder. Og hvordan I kan bruge semiotik som værktøj til at skabe rammende kommunikation, der underbygger både jeres budskab og varemærke.
Til støtte for jer som er kunde hos Johnér, har vi
også samlet nogle relevante billedtemaer, der efterspørges af mange kunder pt.
Billedet er en vigtig del af budskabet
Billeder spiller en vigtig rolle i vores hurtige informationsstrøm. Vi opfatter dem direkte og instinktivt, og symbolikken i billederne påvirker vores opfattelse af budskabet, hvem der siger hvad og hvorfor. De tiltaler os, skræmmer os, beroliger eller stresser os alt efter vores følelsesmæssige behov. De skaber på en måde også en relation mellem jer og modtageren.
Det er vigtigere end nogensinde at være vidende om, hvordan jeres budskab forholder
sig til omverdenen: tema, sammenhæng og samtid. Uanset om I kommunikerer som myndighed, organisation eller et kommercielt varemærke skal I forholde jer til følgende:
Billederne viser et standpunkt
Billederne formidler, hvordan I forholder jer til det, der sker lige nu, hvilke vurderinger, standpunkter og indfaldsvinkler, I står for. Ønsker I at vække engagement, og i så fald hvilket? Mane til handling eller til stilfærdighed? Anlægger I en problemskabende eller muliggørende
vinkel?
Billedet kan skabe engagement
Hvilket engagement ønsker I at skabe? Det handler formentlig ikke kun om at få mange klik, men også om et engagement, der er konstruktivt og i tråd med jeres værdigrundlag og formålet med budskabet. Billedet viser det engagement, I søger.
Billeder påvirker os på både kort og lang sigt
De billeder vi møder i strømmen påvirker både, hvordan vi har det her og nu, men også folkesundheden på lang sigt, billedet af os selv og
hinanden.
Semiotik som værktøj
Billeder kan altså forstærke budskabet og dets effekt, men i forlængelse heraf også jeres troværdighed, omdømme og varemærkeidentitet. Lyder det indviklet? Med semiotik som værktøj bliver alt mere klart! Nedenfor viser vi fire eksempler på, hvordan billeder formidler forskellige karakterer og vurderinger.
Hvad går i tråd med jeres grundlag, formål og budskab?
"Alt bliver godt"
Beroligende og tryghedsskabende: Med billeder, der viser en rolig hverdag og stabilitet formidler I et budskab om stilhed og forankring. Denne type billeder er gunstige for jer, der vil vise vejledende lederskab og indlevelse, som kommunikerer behovet for langsigtet stabilitet. Her ser vi kendte motiver, situationer og miljøer, gerne godt forankret i både tid og rum – lokalt, klassisk, tæt på naturen. Farverne er milde, formerne faste og sindsstemningen harmonisk.
"Vi har styr på tingene"
Spidsfindigt og selvsikkert: Her viser billederne spidsfindighed og stil i stort og småt. Denne type billeder er fordelagtige for jer, der vil vise mere selvsikkert lederskab og en bevidst karakter, som kommunikerer behovet for autoritet og eksklusivitet. Her ser vi et bevidst iscenesat motiv og miljø, som ofte også er distancerende fra hverdagsagtig støj og mangler. Farverne er kølige og gerne kontrasterende, motiverne er ofte abstrakte, og sindsstemningen afdæmpet.
"We can do this!"
Fornøjeligt og muliggørende: Billeder, som indeholder bevægelige og optimistiske følelsesmæssige udtryk, skaber let en direkte muliggørende karakter. De er gode for jer, der gerne vil udvise inspirerende og kreativ handlekraft, hvilket taler til behovet for inkludering og spontanitet. Her ser vi stor dynamik i billederne, som netop skaber bevægelse, vi er på vej mentalt eller fysisk. Både farver og karakterer må gerne være stærke med en løssluppen sindsstemning.
"Det her er indviklet"
Indviklet og problemskabende: Her ser vi billeder, som viser den kompleksitet, livet indebærer i form af strukturer, dramatik og kontraster. Denne type billeder kan bruges, når I vil vise fordybende færdigheder og eftertænksomhed, hvilket taler til behovet for logik og kontrol. Billederne viser problematisering, enten ved gennem blikke at indikere mentale processer eller gennem effektfulde motiver, hvor kameraet antager et analytisk udtryk, og objektet håndteres som kunstværk.
Efterspurgt tema
Vi har samlet billeder på nogle temaer, der er efterspurgt af mange kunder pt. Hvis I søger særlige billeder, er I velkommen til at kontakte os på +46 8 644 83 30, info@johner.se eller via chatten på johner.dk.