close
Bliv en bedre billedkommunikator
Sådan kommunikerer du med farver i billeder
Komposition og lyssætning er helt i orden, men har du tænkt over, hvad farverne i dine billeder siger om dig og dit budskab? Farver på billederne er stærke bærere af følelsesmæssige stemninger, og de kan derfor forstærke budskabet
i din kommunikation.

Sammen med semiotikeren Karin Sandelin fra Kantar Sifo har vi undersøgt, hvilke forskellige signaler og stemninger der formidles af nogle af de forskellige farver i billederne. Længere nede på siden kan du downloade en uddybende hvidbog om emnet. Har du travlt, og vil du gerne klikke direkte ind på billederne? Der er naturligvis genveje til de forskellige billedeksempler. Læs videre, og bliv en bedre billedkommunikator sammen med os!
Jordlig, svag og som
en anden gang
Pulseforstærker og forførende bærer af følelsesmæssighed
Sporty og alert forstærker af optimistiske værdier
Drømmende dyrehåndtag
og statusbærer
Sofistikeret romantisk i en pakke af luksus
Glem ikke at downloade en hvidbog
Ønsker du yderligere oplysninger om, hvad disse fem farver signalerer og få hjælp til at huske det? Download vores hvidbog, og print den ud for at få noget skøn weekendlæsning! Måske noget, du kan forære dine kolleger, så de også kan blive inspirerede?
Tak til semiotikeren Karin Sandelin på Kantar Sifo for samarbejdet i forbindelse med denne artikel.
Læs mere om farver i billeder under emnet "Farvebombe", her.