Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Af med Kampagnekode
Off kontrakt eller eksisterende kode
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning är kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Content er konge – men hvorfor bliver billedet den sorte prinsesse?
Deadline begynder at nærme sig. Du har lige skrevet teksterne til nyhedsbrevet, og alle ord er vejet på en guldvægt. Resultatet er intet andet end ren perfektion. Men så var der jo lige det der med billederne …
Det visuelle indhold havner let i et dødvande på trods af, at du aldrig har haft så store chancer for at nå ud med billeder som i dag. Vi har talt med to billedprofessionelle på det svenske Curious Mind, som også er specialister på content marketing. Hér får du deres bedste tips
på, hvordan du øger effekten af dit nyhedsbrev med de rigtige billeder.
Hej Caroline Carlander og Mimmi Rydstrand! Hvad arbejder I med?
Vi er konsulenter på Curious Mind, som er et digitalt kommunikationsbureau. Caroline har igennem flere år været koordinator for et stort, svensk modefirmas globale nyhedsbrev. Og Mimmi har lige nu opgaver på en digital redaktion hos en svensk supermarkedkæde. Vi arbejder begge to med e-mail markedsføring hver dag.
Hvilken rolle spiller billeder i et nyhedsbrev?
Billederne er vældigt vigtige. De giver modtageren den første fornemmelse af, hvem afsenderen er og hvad nyhedsbrevet handler om. Et dårligt billede, som ser uprofessionelt ud, kan derimod sabotere et helt nyhedsbrev. Gode billeder vækker derimod tillid, præcis som gode tekster.
Hvordan tænker I, når I vælger billeder til nyhedsbreve?
At fokusere på billederne og holde teksten kort og præcis. De fleste scroller hurtigt igennem et nyhedsbrev og stopper egentlig ikke op for at læse lange tekster. Derfor er billedvalget ekstra vigtigt i denne her sammenhæng.
Det er godt at forsøge at tænke bredt, når det kommer til billeder. Fx hvis målet er at sælge et produkt, så skal produktet i sig selv ikke nødvendigvis være i fokus. Sæt det ind i et sammenhæng i stedet for. Og tænk inspiration! Billederne skal fange læserens
opmærksomhed og give en fornemmelse af nyhedsbrevets budskab.
Det er også vigtigt med en rød tråd gennem hele nyhedsbrevet - billederne skal fungere sammen - og også gå i ét med layouten. Men billederne må heller ikke være for ens. Så opstår risikoen for, at de udkonkurrerer hinanden.
Hvad er den mest almindelige fejl ved billeder i nyhedsbreve?
En rigtig bommert er, når billederne ikke har noget med indholdet at gøre. For "reklameagtige" billeder med store splashes og udsalgspriser kan vi heller ikke anbefale. Andre misforståelser er også kun at arbejde med frilagte produktbilleder - samt med for små billeder eller billeder, der ikke er mobiltilpassede.
Har I nogle tips til den, som vil blive bedre til at anvende de rigtige billeder i sit nyhedsbrev?
Tænk helheden ind i nyhedsbrevet istedet for at hvert afsnit formidler sit eget budskab. Og lad følelser og oplevelser spille hovedrollen i dine billedvalg!
Tak til Caroline Carlander og Mimmi Rydstrand for jeres medvirke! Curious Mind er et digitalt kommunikationsbureau i Sverige, som arbejder med indhold og strategi på nettet. Curious Mind har ansat både webkommunikatører, tekstforfattere og produktionsledere, der sammen arbejder med kunder som Scandic, PwC, Handelsbanken og NCC.
Oh, han så skøn ud. Hvor finder jeg flere som ham?
Let! Mange af vores billeder har en modelkode. Klik på den, så får du alle billeder frem, hvor denne model medvirker.
Du finder modelkoden, hvis du klikker på billedet og derefter klikker på "gå til billedside". Derefter er det bare at klikke på modelkoden.